fredag 27 april 2012

Nu orkar jag inte längre..

Jag hade faktiskt en plan, jag ville vara lite vetenskaplig. Inte så vetenskaplig så att det blev pixel-bla-bla nivå utan mer fotografera ett antal platser med alla bländare, kika på allt i 100% procent och sen komma med några påståenden om att den var bra eller medioker på vissa saker. Men det går inte. Jag orkar inte längre. Jag måste bara få säga efter några dagar fotograferande med Nikon D800E och Zeissoptik och några Guldringsgluggar från Nikon säga. Jag har faktiskt inte sett bättre bilder. Leica har i mina ögon varit en juvel som är svår att slå på fingrarna. När Leica sitter eller visar sin bästa sida så häpnar man. Men jag har nog tappat hakan fler gånger med min Nikon på en vecka än vad jag gjorde med Leican på 2 år.

Titta här..

 Nikon D800E med Nikon 35 1.4, pang på, manuellt med bländare 2.0. Inget skärpt eller fixat. Och så här ser allt ut som jag plåtar. Superskarpt med AF. Jag läste att man skall testa med spegeluppfällning osv men det behövs inte. Och vem plåtar sina barn så..


Jalle


1 kommentar:

  1. Jag håller också på att testa en D800 (dock inte en E) och jag håller med om att det är en fantastisk kamera. Både 35an och 85an är superskarpa.
    Jag har svårt att tänka mig att någon småbilds DSLR oavsett pris kan slå denna.
    Men det är något jag saknar. Det är vanligare att man missar bilder med Leican, men när det blir bra har den en varmare och mer tilltalande look. För att inte tala om känslan. Nikon är plast, Leica är metall. Och sida vid sida är D800 ett monster...
    /Micke

    SvaraRadera