tisdag 2 oktober 2012

Sanslöst bra

Jag tog en sväng förbi Kameradoktorn på vägen hem från jobbet och kom ut med en ny Nikon D600. Jalle tyckte jag skulle köpa en D800 i stället men jag föll pladask för kombinationen 24 megapixel fullformat i en förpackning som inte är mycket större än min gamla DX D90.
Att man nu kan köpa nya fullformatare fören bit under 20 000 kronor är något jag tror kommer att förändra fotografin. Nu kommer FF att vara standard inte bara för proffsen utan också avancerade amatörer.
Rapport kommer så småningom men jag kan redan nu konstatera att den är sanslöst bra på höga iso. Första bilden blev på Hanna på 6400 iso med min 85mm 1.8G.

(Till mitt försvar låter jag härmed meddela att jag i går sålt min älskade Elmarit 28mm för att ha råd med nyförvärvet.)

Uppdatering, mer på 6400:
 Mest upplyst av datorskärmen, det är faktiskt rätt sent på kvällen,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar